InfoNu.nl > Educatie en School > Methodiek > Methodiek: Pagina 15
Artikelen 141 - 150 in de rubriek Methodiek

Methodiek (Educatie en School)

Hoe schrijf je een Betoog?

Hoe schrijf je een Betoog?

Een betoog heeft tot doel de lezer dezelfde mening als de schrijver aan te laten nemen. De argumenten die daarbij worden gegeven zijn erg belangrijk, deze moeten immers de lezer overhalen! Hier worden… Maarten-, Tekstsoorten, 14-01-2010
Hoe schrijf je een Beschouwing?

Hoe schrijf je een Beschouwing?

Een beschouwing laat de lezer een mening vormen. Dit doel bereikt de schrijver door het onderwerp van verschillende kanten te bekijken. Vaak worden er bepaalde situaties geanalyseerd of verschijnselen… Maarten-, Tekstsoorten, 14-01-2010
Hoe schrijf je een Uiteenzetting?

Hoe schrijf je een Uiteenzetting?

Een uiteenzetting is meer dan een informatieve tekst. Het geeft naast feiten namelijk ook een uitleg. De uiteenzetting blijft echter wel, net zoals een informatieve tekst, objectief. Hier worden inhou… Maarten-, Tekstsoorten, 13-01-2010

Blackboard: Digitale leeromgeving voor cursus of opleiding

Wat is Blackboard? Blackboard is een digitale of elektronische leeromgeving, die sterk in opmars is voor zowel opleidingen als cursussen. Het is eigenlijk een online tool, waarbij de student eenvoudig… Sterretje999, 09-01-2010
Opstellen projectplan

Opstellen projectplan

Iedereen weet dat planmatig werken belangrijk is. Echter het opzetten van een planning die ook nog zin heeft is een lastiger vraagstuk. Allemaal zijn we vaak betrokken in projecten omdat heel veel bed… Marijnmulders, 07-01-2010
Gedichten in klas: Soorten gedichten en opdrachten

Gedichten in klas: Soorten gedichten en opdrachten

Gedichten zijn wonderlijk materiaal om mee te werken. Helaas laten nogal wat leerkrachten dit links liggen of benaderen ze het zo saai dat een gedicht al snel die reputatie krijgt. In de lagere school… Pops, 27-11-2009
Hoe maak je een kunstmuseum fun voor leerlingen?

Hoe maak je een kunstmuseum fun voor leerlingen?

Wanneer je het woord museum nog maar even vermeld, zie je zeker en vast een aantal leerlingen hun neus ophalen. Als dit dan nog eens een kunstmuseum is dan hebben ze het helemaal gehad. En best logisc… Pops, Kunst, 26-11-2009
Creatief schrijven: zo stimuleer je de leerlingen in de klas

Creatief schrijven: zo stimuleer je de leerlingen in de klas

Leerlingen huiveren meestal wanneer hun leerkracht hen een schrijfopdracht geeft. En leerkrachten verwachten dikwijls meesterwerken maar krijgen ontgoochelende vodjes in de plaats. Hoe kan men daar ve… Pops, 26-11-2009
De GVO-cyclus en het ASE model

De GVO-cyclus en het ASE model

Gezondheidsvoorlichting- en opvoeding (GVO) is een onderdeel van het vakgebied van verpleegkundigen. Een belangrijke methodiek hierbinnen is de GVO-cyclus en het daarbij behorende ASE model. De GVO-cy… Margreet, 30-08-2009
Getuigen en enthousiasme in de catechese

Getuigen en enthousiasme in de catechese

Getuigen en enthousiasme worden vaak niet gezien als een werkvorm voor de catechese. Het is niet goed als we gaan leunen op een werkvorm terwijl er geen getuigenis en enthousiasme aanwezig is. De ambt… Hessel, 16-07-2009