InfoNu.nl > Educatie en School > Samenvattingen > Samenvatting - Let it snow, three holiday romances

Samenvatting - Let it snow, three holiday romances

Samenvatting - Let it snow, three holiday romances Let it snow, Three holiday romances is een boek met drie kerstverhalen geschreven door John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle. Vrij vertaald betekend de titel in het Nederlands: Laat het sneeuwen, drie kerst romances. Het boek bevat drie kerstverhalen met verschillende hoofdpersonen. Het boek volgt de drie tieners, Jubilee, Tobin en Addie die een grote sneeuwstorm meemaken. Uiteindelijk komen de hoofdpersonages samen en wordt het een echt liefdesverhaal.

Feitelijke gegevens

  • Auteurs: John Green, Maureen Johnson en Lauren Myracle
  • Titel: Let it Snow
  • Uitgeverij: De Fontein
  • Eerste druk: 2008
  • Pagina's: 351
  • ISBN10: 9026129653
  • ISBN13: 9789026129650

De auteurs

John Green

John Green is geboren in Indianapolis in Indiana, hij studeerde af aan Kenyon College. John Green heeft verschillende bestsellers geschreven, voornamelijk voor jongvolwassenen zoals Looking for Alaska, Paper Towns en The Fault in Our Stars.

Maureen Johnson

Maureen Johnson is geboren in Philadelphia, Pennsylvanie en studeerde aan de Colombia University. Ze heeft jeugdlitaratuur boeken geschreven, maar ook scripts voor de Harry Potter films geschreven.

Lauren Myracle

Lauren Myracle is geboren in Brevard, North Carolina en is naar de University of North Carolina geweest. Hier haalde ze haar bachelor in Engels en psychologie. Ze heeft vroeger lesgegeven op een basisschool, maar is vooral bekend om haar boekenseries The Internet Girls.

Genre

Het boek is een jeugdroman, voor jongvolwassenen.

Samenvatting

The Jubilee Express geschreven door Maureen Johnson.
De ouders van Jubilee, de hoofdpersoon van dit verhaal, worden gearresteerd. Hierom wordt Jubilee op kerstavond op de trein gezet zodat ze kerst bij haar opa en oma kan vieren. Wanneer de trein door een grote sneeuwstorm vast komt te zitten worden ze gedwongen om de sneeuw in te gaan. Samen met 14 cheerleaders en Jeb komen ze terecht in The Waffle House, een pannenkoekenhuis. Hier ontmoet ze Stuart die aanbied dat ze bij hem kan schuilen. Omdat haar vriendje Noah geen tijd heeft om met haar te bellen komt hun relatie onder druk te staan.

A Cheertastic Christmas Miracle geschreven door John Green.
Dit verhaal gaat over Tobin, wanneer hij hoort dat er cheerleaders vast zitten in The Waffle House, besluit hij ze op te zoeken. Samen met zijn twee vrienden trotseert hij de sneeuw om het 'Cheertastic Chrismas Miracle' op te zoeken, vrij vertaald heet cheertastische kerstwonder. Een van zijn vrienden is The Duke, een tomboy meisje, die niet zo blij is dat hij liever naar de cheerleaders gaat.

The Patron Saint of Pigs geschreven door Lauren Myracle.
Het laatste verhaal gaat over Addie die net is gedumpt door haar vriendje nadat ze vreemd was gegaan. Ze stuurt hem een berichtje om af te spreken bij Starbucks, en probeert op deze manier haar relatie nog te redden. Hij kan alleen niet komen omdat hij samen met Jubilee vast zit in de trein. Het laatste verhaal dat liefde met de hulp van Starbucks weer gevonden kan worden.

Belangrijke personages

Jubilee

Jubilee is het hoofdpersonage van het eerste verhaal. Ze zou kerst met haar vriend, Noah, afspreken maar omdat ze plotseling op met de trein weg moet, gaat dit niet door.

Stuart

Stuart werkt in de target. Hij komt Jubilee tegen en vraagt aan haar of ze kerst in zijn huis wil vieren aangezien ze niet verder kan met de trein.

Tobin

Tobin is de hoofdpersoon in het tweede verhaal. Hij houdt wel van avontuur en besluit daarom om op zoek te gaan naar de cheerleaders die vast zitten door de sneeuw. Maar wanneer hij bij de cheerleaders is, komt hij er achter dat hij al gevoelens heeft voor iemand anders.

The Duke

The Duke is de bijnaam voor een meisje genaamd Angie. Ze wil eigenlijk niet mee gaan naar het pannenkoekenhuis, maar Tobin weet haar om te praten. Uiteindelijk beginnen Duke en Tobin te daten.

Addie

Addie is de hoofdpersoon van het laatste verhaal. Haar kerst kan niet erger, haar vriend heeft net voor kerst de relatie verbroken nadat hij er achter kwam dat Addie vreemd was gegaan.

Thema's

Kerst

Het boek vertelt die verschillende verhalen die allemaal rond kerst plaats vinden. Door de sneeuwstorm komen de verschillende hoofdpersonen komen uiteindelijk op kerstavond bij elkaar.

Liefde en vriendschap

Elk verhaal draait om de liefde en vriendschap. De romantiek is overal te vinden. Alle drie de verhalen eindigen op verrassende wijze maar het einde van elk verhaal heeft te maken met liefde en vriendschap. Uiteindelijk komen Jubilee en Stuart samen. Komt Tobin er achter dat hij verliefd is op Duke, en is het wederzijds. En kunnen Addie en Jeb elkaar weer terugvinden.

Titelverklaring

Let it snow, in het Nederlands: Laat het sneeuwen.
Door de sneeuwstorm in een klein plaatsje in de Verenigde Staten komen de hoofdpersonen samen en liefde. Zonder de sneeuw zou het verhaal heel anders hebben gelopen.

Three holiday romances, in het Nederlands: drie kerstromances
Het boek vertelt drie losse verhalen die uiteindelijk samenkomen, alle drie de verhalen resulteren uiteindelijk in een romance.

Tijd

  • Verteltijd. Het boek heeft 351 bladzijden.
  • Vertelde tijd. De vertelde tijd is een kerst.
  • Chronologie. De drie verschillende verhalen zijn in chronologische volgorde geschreven. De drie verhalen spelen zich ongeveer rond dezelfde tijd af en komen uiteindelijk samen.

Lees verder

© 2015 - 2019 Sanj, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geschiedenis van de cholera in de 19e eeuw in LondenGeschiedenis van de cholera in de 19e eeuw in LondenIn het 19e-eeuwse Londen woedde zo nu en dan een epidemie, waarbij vele inwoners massaal ziek werden en overleden. Voora…
Wintersporten voor op wintersportWintersporten voor op wintersportWintersport. Welke sporten kun je zoal beoefenen tijdens de wintersport? Sneeuwscooter, skiën, snowboarden... Er zijn ve…
Snegurotchka, het Russische sneeuwmeisjeSnegurotchka, het Russische sneeuwmeisjeSnegurotchka is een legende over een sneeuwmeisje dat uiteindelijk smelt door de warmte van de zonnestralen of van een v…
Bekende kerstliedjesBekende kerstliedjesVeel artiesten hebben nummers in de kerststijl gezongen. Sommige daarvan zijn grote, bekende hits, die ieder jaar weer v…
'Spotgaai' door Suzanne Collins'Spotgaai' of in het engels 'Mockingjay' is het derde en laatste boek in de Hongerspelen trilogie, ook wel bekend onder…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Samenvatting - Let it snow, three holiday romances"

Infoteur: Sanj
Laatste update: 23-12-2015
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Samenvattingen
Schrijf mee!