InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Vogelpark Avifauna: een educatieve schoolreis?

Vogelpark Avifauna: een educatieve schoolreis?

Vogelpark Avifauna: een educatieve schoolreis? Zoek je als school een educatieve schoolreis, dan kun je terecht bij het Vogelpark Avifauna. Het park is gevestigd in Alphen aan den Rijn en het is een bekend park in de regio. Er worden vaak schoolreisjes georganiseerd naar Avifauna, omdat scholen het leerzaam vinden voor de kinderen.

Wat is er allemaal te beleven bij Avifauna?

Er leven veel dieren in het vogelpark en met namelijk veel vogels. Er zijn veertien loslopende apen te vinden in het Vogelpark en veel kinderen vinden dat interessant. De vogels in het Vogelpark Avifauna zijn zeer interessant voor kinderen, omdat er bijzondere vogels zijn in het park en daar krijgen ze informatie over. Daarnaast leren de kinderen over de planten en de omgeving waarin de vogels leven. Zij krijgen daar informatie over van het parkpersoneel. De kinderen kunnen vogels voeren in een afgesloten gebouw en er zijn mogelijkheden voor een speurtocht. Ze gaan dan met zijn allen een speurtocht doen in het park. De kinderen kunnen ook vogels gaan spotten op een boot en ze krijgen dan uitleg van een vogelgids. Ze maken een rondvaart door een natuurgebied en ze proberen zoveel mogelijk vogels te spotten. De vogelgids geeft informatie over de vogels en de rondvaart duurt in totaal een uur. Kinderen vinden het meestal erg leuk om vogels te spotten en om er informatie over te krijgen.

Is er een speelplaats voor de kinderen?

Avifauna heeft een speeltuin in het park en de kinderen kunnen daar verschillende activiteiten doen. Ze hebben een groot speeltuin met de hoogste glijtoren van Nederland. De kinderen kunnen bijvoorbeeld varen in elektrische bootjes. Er is ook een springkussen in het park en daar kunnen ze zich vermaken. In de speeltuin zijn er ook verschillende klimrekken en glijbanen waar de kinderen zich kunnen vermaken. Ze hebben er ook een overdekte hal en daar kun je allerlei verschillende spelletjes doen. In de hal zijn er ook botsauto's, maar er is ook een spookhuis. Voor de elektrische attracties heb je een attractiearmband nodig en daarvoor dient er extra betaalt voor te worden. In de speeltuin is er ook een klein restaurant en daar is het mogelijk om samen met de kinderen wat te gaan eten. Dit kan bijvoorbeeld patat zijn en je kunt er ook ijs kopen voor de kinderen.

Schoolreis combineren?

Bij Avifauna is het ook mogelijk om een schoolreisje te combineren. Je bezoekt als eerst het Vogelpark en daarna gaan de kinderen een bezoek brengen aan Natuurmonumenten Nieuwkoopse Plassen! Er wordt dan een excursie ingepland voor de kinderen en daarbij houden ze rekening met de leeftijd van de kinderen. Aan jonge kinderen vertellen ze het niet te ingewikkeld en houden ze het kort. De kinderen maken dan een wandeling en ze krijgen dan ook eten. Ze maken er ook een rondvaart op een boot en vangen dan waterdiertjes. Bij zo een rondreis zien de kinderen veel van de natuur en ze krijgen veel relevante informatie te horen. Er zijn nog veel meer mogelijkheden bij Avifauna en je kunt het met verschillende activiteiten combineren.

Wat kost het?

Als je met een groep van 20 kinderen gaat naar Avifauna, dan krijg je een groepskorting van 2,- per persoon. Kinderen tussen de 3 en de 12 kunnen bij Avifauna al terecht voor 13,50. Als je met een groep van minimaal 20 kinderen naar Avifauna toegaat, dan kost het inclusief de korting 11,50 per persoon. Volwassenen kunnen er terecht vanaf 15,- euro per persoon. Daarnaast kost een speurtocht en een cupje nectar 1,- euro per persoon. Als je nog een interesse hebt in een vogelgids, dan kost dat ook nog eens 2,50.
© 2014 - 2019 Kocyigit50, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.avifauna.nl/

Reageer op het artikel "Vogelpark Avifauna: een educatieve schoolreis?"

Infoteur: Kocyigit50
Gepubliceerd: 14-09-2014
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!