InfoNu.nl > Educatie en School > Samenvattingen > Boekverslag: Wedding Season (Katie Fforde)

Boekverslag: Wedding Season (Katie Fforde)

Boekverslag: Wedding Season (Katie Fforde) Wedding season is een roman die geschreven is door Katie Fforde. Fforde is geboren op 27 september 1952 in Wimbledon, maar woont inmiddels in Stroud. Ze trouwde in 1972 met Desmond Fforde, met wie ze drie kinderen kreeg, en begon in 1995 met het schrijven van romans. Wedding Season verscheen voor het eerst in 2008 in het Verenigd Koninkrijk. Haar twintigste boek, A French Affair, verscheen in 2013.

Titelbeschrijving

  • Titel: Wedding Season
  • Auteur: Katie Fforde
  • Gelezen uitgave: 1e druk 2009, uitgegeven door Arrow Books
  • 1e druk: 2008, Century, Verenigd Koninkrijk
  • Originele taal: Engels
  • Motto: To Desmond, our wedding was the First he’d ever been to and he didn’t mess it up, then or now. With love.
  • Genre: Roman
  • Vertaling: Trouwplannen (Verschenen: augustus 2009, Unieboek/Het Spectrum)

Samenvatting

Sarah Stratford is een weddingplanner die niet in de liefde gelooft. Of beter gezegd, niet voor haarzelf. Na een succesvolle bruiloft in juni, staan er twee andere bruiloften op de planning: twee maanden later en op dezelfde dag. Gelukkig heeft ze twee ervaren vriendinnen die haar helpen: Elsa en Bron. Elsa is een ervaren ontwerpster van trouwjurken die zelf het liefst op de achtergrond blijft. Bron is een kapster met veel talent en woont samen met haar vriend, die haar niet meer zo lijkt te waarderen als vroeger. Ook op haar werk wordt ze niet erg gewaardeerd. Wanneer ze haar baas met haar vriend in bed betrapt, verhuist ze. Ook stopt ze met haar werk in de salon en begint ze voor zichzelf, iets wat ze al langere tijd wilde.

Terwijl de grote dag nadert, ondervinden de drie vrouwen dat geduld een belangrijke deugd is in het huwelijksspel. Met alle drukte die de voorbereidingen met zich mee brengen verwachten ze geen tijd over te hebben om over de liefde na te denken. Tegen hun eigen verwachtingen in eindigen ze op de bruiloft alle drie met een nieuwe vriend.

Personages

  • Sarah: Sarah is een weddingplanner die als verscheidene succesvolle bruiloften op haar naam heeft staan.
  • Elsa: Een ervaren ontwerpster van trouwjurken. Ze is echter verlegen en blijft zelf het liefste op de achtergrond.
  • Bron: Een ervaren kapster die veel talent heeft. Ze geniet ervan dat ze voor zichzelf werkt.
  • Hugo: Hugo is een fotograaf waar Sarah veel mee samenwerkt. Er zijn veel bruiloften waarop ze elkaar tegenkomen. Ze kunnen goed met elkaar overweg. Ondanks dat ze elkaar zo veel tegenkomen, is hun relatie puur professioneel.

Wijze van vertellen

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van de alwetende verteller.

Tijd en ruimte

Het verhaal speelt zich af in Groot-Brittannië. Soms in Londen, maar meestal wordt er geen plaats genoemd. Het verhaal vindt plaats in het begin van de 21e eeuw.

Thema en motieven

Het thema is het huwelijk. Motieven zijn liefde, vrijgezel, vriendschap, relaties, keuzes maken, doen waarin je gelooft, zelfbeeld, het dagelijks leven, organisatie, vrije tijd, werk en bruiloften.

Evaluatie

Wedding Season is een boek dat makkelijk wegleest. De situaties zijn herkenbaar, net zoals de personages en de relaties die ze onderling hebben. Katie Fforde is een schrijfster die erg goed is in het schrijven van romantische komedies en bij Wedding Season is dit haar wederom goed gelukt. Het verhaal is een typische chicklit en het verhaal is daarmee voorspelbaar. Toch is het boek zeker een aanrader voor iedereen die van dit soort boeken houdt.

Lees verder

© 2014 - 2019 Tamina, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Boeken: de chicklit, een onderdeel van het romangenreBoeken: de chicklit, een onderdeel van het romangenreAl bestaat het genre nog niet zo lang (in 1988 werd deze term voor het eerst op papier gezet), veel vrouwen lezen graag…
Hoe maak ik een goed boekverslag?Hoe maak ik een goed boekverslag?Wanneer je een boekverslag moet schrijven moet je er rekening mee houden dat je het schrijft voor de doelgroep waar ook…
Opstarten met het voeren van koi in het voorjaarHet kriebelt bij de meeste mensen al heel snel wanneer de winter achter de rug lijkt te zijn en de eerste warmere dagen…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: DGlodowska, Pixabay
  • http://www.chicklit.nl/auteurs/30069/katie_fforde, 13-2-2016

Reageer op het artikel "Boekverslag: Wedding Season (Katie Fforde)"

Infoteur: Tamina
Laatste update: 25-03-2017
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Samenvattingen
Special: Boekverslagen
Schrijf mee!