InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Boekbespreking: koppensnellers

Boekbespreking: koppensnellers

Boekbespreking: koppensnellers Het boek dat ik pas gelezen heb heet Koppensnellers. Het boek komt van de serie Kippenvel. waar ondertussen al een heleboel boeken van uit zijn. Het is voor alle leeftijdsgroepen maar het doelt zich vooral op de leeftijdsgroep tussen 12-16. Hoewel ik ouder ben vond ik dit boek toch boeiend. Zelf heb ik jaren lang boeken verzameld uit deze boekenreeks. Het verhaal speelt zich voor op het eiland in Baladora.

Samenvatting

Op een dag was Mark op de playstation aan het spelen met een paar vrienden, toen plots de bel ging. Mark doet de deur open en schrikt zich bijna halfdood. Voor de deur staat een rare vrouw met een uitgedroogd doodshoofd in haar handen. Het hoofd is van een van de slachtoffers van de koppensnellers. De vrouw is een vriendin van de tante van Mark. Na elkaar ontmoet te hebben, vraagt Caroline (de rare vrouw) of Mark zin heeft om mee te gaan naar de jungle Van Baladore. Enthousiast gaat Mark mee samen met zijn tante en Caroline Naar Baladore. De volgende morgen pakt Mark zijn koffers en gaan ze naar het vliegtuig. Na een keer overgestapt te hebben van vlucht komen ze aan In de jungle Van Baladore. Daar ontmoet hij Professor Hawling en Amanda.

Mark was op zoek naar tante Benna die blijkbaar al 3 weken vermist was. Professor Hawling zei, dat Mark hier was voor een brief. Hij had deze gehad van zijn tante. Professor Hawling wou deze brief zien omdat het misschien informatie vertoonde waar tante Benna is. Mark liet dit niet toe want hij had beloofd deze brief aan niemand te laten zien. Die avond voelde hij zich niet op zijn gemak. Hij had t gevoel dat er iets niet klopte. Op zijn instinct afgaande doorzoekt hij de tent van tante Benna.
Hier vind hij een document. Met informatie die een nieuw licht werpen over sommige personages. Het blijkt dat Professor Hawling en Caroline toch niet zo onschuldig lijken als ze zijn.

Om niet alles te verraden laat ik het eind open, voor diegene dit boek interessant vinden, het is bijna overal te vinden samen met een heleboel andere boeken uit de Kippenvel collectie.

Personages

Hoofdpersonen

Mark staat is de belangrijkste persoon in dit boek, want tenslotte kruip je in dit boek in zijn karakter en lichaam.

Bijpersonen

  • Professor Hawling, heeft veel ambitie en in zin ogen draait zijn leven om zn loopbaan naar succes.
  • Oloyan, de koppensnellers waar het verhaal om draait, volk van 1,50 meter hoog.
  • Caroline, college van tante Benna, ze heeft een akelig karakter en is lelijk van uiterlijk.
  • Tante Benna, wil bij de groep Oloyan horen, zij is de tante van Mark.
  • Amanda, zij helpt Mark bij de zoektocht naar zijn tante, ze is vriendelijk van karakter.

Voor mensen die dit boek willen kopen, het is ook online verkrijbaar.

Andere boeken in de kippenvel collectie

  • Het horrorhuis
  • We zijn niet alleen
  • Vogelverschrikkers
  • Het spookt bij de buren
  • De getikte klok
  • Monsterbloed
  • Monsterbloed 2
  • Blijf maar slapen
  • Ga niet naar de kelder
  • De vloek van de farao

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Nieuwe studieboeken kopen, of tweedehands?Nieuwe studieboeken kopen, of tweedehands?Studieboeken zijn duur in aanschaf. U kunt geld besparen door deze boeken tweedehands te kopen. Deze boeken zijn kwalita…
Gratis luisterboeken downloaden met torrents - NederlandsGratis luisterboeken downloaden met torrents - NederlandsLees hier hoe je gratis luisterboeken of audioboeken kunt downloaden. Met behulp van legale luisterboeken torrents, maar…
Database voor je boeken makenDatabase voor je boeken makenHeb je een flinke collectie boeken? Dan zul je vast wel weten dat het soms erg lastig is om nieuwe boeken te kopen. Heb…
Hans Parlevliet - Kunstschilder en illustratorHans Parlevliet, illustrator van de kinderboekenserie Kippenvel houdt zich tegenwoordig meer bezig met fijnschilderen da…
Handel in tweedehands boekenHandel in tweedehands boekenEr is een levendige handel in tweedehands boeken. Van oudsher spelen antiquariaten een belangrijke rol in die handel, ma…

Reageer op het artikel "Boekbespreking: koppensnellers"

Infoteur: Koningaap
Laatste update: 22-01-2010
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!