InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Studentensupport en Bookboon: gratis je studieboeken

Studentensupport en Bookboon: gratis je studieboeken

Studentensupport en Bookboon: gratis je studieboeken Studentensupport heet in 2019 Bookboon. Bookboon is de plaats om gratis studieboeken en compendia van het internet te downloaden. Ja, zo is er op internet een prima support voor de leergierige student die niet hoeft te betalen voor deze kennis. Er zijn ebooks over onder meer bedrijfskunde, economie en wiskunde. Dus Bookboon is de manier om goedkoop digitaal aan boeken te komen.

Inhoud

Boeken zijn duur

Boeken zijn duur en studieboeken helemaal. Om deze reden, en om er wat aan te verdienen, brengt de Deense uitgeverij Ventus Publishing sinds kort gratis studieboeken op de markt. Dit als eerste uitgeverij in de wereld. Ventus ziet zeker brood in deze verspreiding van kennis: de uitgever heeft vergelijkbare sites in Denemarken, Zweden en Duitsland.

Goedkope boeken

Goedkoop boeken kopen kan bijvoorbeeld bij De Slegte of Bol.com. De Slegte is bekend om het grote aanbod van tweedehands studieboeken, die ook nog eens van en van goede kwaliteit zijn. Denk anders aan Bol.com, waar je online tweede hands boeken kunt kopen. Maar je kunt ook allerlei interessante boeken gratis krijgen bij studentensupport. Het succes van studentensupport is tot nu toe overweldigend. De interesse in ons land is enorm. Er was gerekend op 120.000 hits per jaar, aldus uitgever Kristian Buus van Ventus Publishing. Het is nu al het veelvoudige. Zeker in het begin van je studie kun je veel aan de boeken hebben.

Het keuzeaanbod van goedkope studieboeken

Je hebt inmiddels keuze uit uiterst interessante studieboeken voor economie, bedrijfskunde, enkele exacte vakken (wiskunde, natuurkunde en scheikunde) en fiscale aangelegenheden. Aan een verdere uitbreiding wordt gewerkt. Dat het niet zo eenvoudig is om het huidige aanbod uit te breiden met verplichte studieboeken is wel duidelijk als je beseft dat nogal wat bekende auteurs al aangesloten zijn bij grote (buitenlandse) uitgeverijen. De inkomsten worden verkregen door in de e-books reclames te verwerken, maar mijn ervaring is dat deze reclames volstrekt niet storend zijn. Het is zeker de moeite waard om de support-site eens uit te proberen.

Compendia

De uitgever is bezig, om in overleg met enkele studentenverenigingen, de site verder te verbeteren. Dit leidt ook tot meer producten en een fraaie lay-out. Zo kun je nu ook compendia krijgen. Je weet wel, de relatief eenvoudige samenvattingen van de leerstof als voorbereiding op je examen. Verder is de homepage verder verfraaid met actuele ontwikkelingen en aanbiedingen. De Nederlandse site heet studentensupport.

Bookboon als studentensupport in 2019

Bij Bookboon vind je vele gratis boeken in pdf formaat. Vele vakken en domeinen van studie komen hier aan bod:
  • Accounting;
  • Carrière & Studieadvies;
  • Economie & Finance;
  • Engineering;
  • IT & Programmeren;
  • Marketing & Rechten;
  • Natuurwetenschappen;
  • Statistiek & Wiskunde;
  • Strategie & Management;
  • Diverse talen.

Zo kun je snel en eenvoudig maar liefst 1000 gratis ebooks downloaden zonder dat je je bij Bookboon hoeft te registreren. Er zijn boeken in zeven talen. Dat veel mensen hiervan gebruik maken blijkt wel uit het feit dat meer dan 75 miljoen mensen over de hele wereld in een jaartijd hier hun boeken downloaden. Dat wil niet zeggen dat het boek van uw studielijst er per se bij hoeft te staan, maar wel dat je op een goedkope manier veel informatie over een bepaald studievak kunt bemachtigen. Dit helpt ook veel studenten om de juiste studiekeuze te maken.

Franse boeken

Als je meer wilt weten over een ander vak, zoals Frans, dan is er goed nieuws. Op bookboon vind je veel over die mooie Franse taal.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Studentensupport en Bookboon: gratis je studieboeken"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 10-01-2019
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Special: Onderwijs en software
Schrijf mee!