InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Schoolspullen kopen voor de middelbare school

Schoolspullen kopen voor de middelbare school

Schoolspullen kopen voor de middelbare school Als je als 11 of 12 jarige naar de middelbare school gaat is dat meestal best even spannend. Veel jongeren denken dat ze de enige zijn die het spannend vinden maar dat is helemaal niet waar. Bijna iedereen vindt het spannend en veel jongeren lopen met allemaal vragen en gedachtes rond, waarvan vaak de helft niet klopt. Het belangrijkste om te beseffen is dat je gewoon helemaal jezelf mag zijn en dat je goed genoeg bent.

Voorbereidingen

Als je naar de middelbare school gaat is het fijn om je goed voor te bereiden. Dat zorgt voor heel wat stress en spanning minder. Vaak heb je voor de zomervakantie al informatie gekregen van je nieuwe school over wat je allemaal nodig hebt. Zorg ervoor dat je dit in de vakantie aanschaft. Zo begin je goed voorbereid aan je eerste schooldag. Het is niet nodig om heel veel te kopen. Bij winkels als de HEMA en de V&D heb je vaak lijsten met wat je allemaal nodig hebt. Vaak zijn veel spullen op deze lijst niet persé nodig. Het belangrijkste is dat je de basis hebt. Zorg ervoor dat je je wel aan de lijst die je van je middelbare school gekregen hebt houdt, deze spullen heb je waarschijnlijk wel nodig.

Verschillende soorten winkels

Schoolspullen kun je kopen bij allerlei soorten winkels. Bij deze winkels horen ook verschillende prijsklassen. Hieronder uitleg over de meest bekende winkels.

Boekhandels

Bij de boekhandel bij jou in de stad of het dorp ben je zeker aan het goede adres voor je schoolspullen. Vaak zijn de spullen hier ook wel wat duurder. Je hebt agenda's van de meest bekende merken, maar ook hele goedkope agenda's dus voor ieder wat wils. Ook heb je er vaak alles op het gebied van schriften, pennen, plakband, rekenmachines, scharen, stiften, mappen, snelhechters, woordenboeken, enzovoort. Bij de boekhandel is de kwaliteit ook meestal goed.

V&D

De V&D is misschien wel de bekendste winkel waar je schoolspullen koopt. De meeste V&D's hebben hier dan ook een speciale afdeling voor: de schoolcampus. Deze is vaak in de kelder van de winkel te vinden. Van alle winkels heb je bij de V&D waarschijnlijk de meeste keuze. Ze hebben (net als in de boekhandel) allerlei agenda's. Van de bekende merken maar ook hele goedkope. Ook hebben ze alle andere benodigdheden te koop, vaak zelfs schooltassen. Bij de V&D kun je dus in één keer klaar zijn! De V&D is qua prijsklasse vaak gelijk aan de boekhandel.

HEMA

De HEMA heeft een heel eigen stijl qua schoolspullen. De schoolspullen die je bij de HEMA ziet kun je nergens anders kopen. De schoolspullen zijn niet aan een merk gebonden. Dit maakt ook dat de spullen bij de Hema vaak een stuk goedkoper zijn. De prijs voor een agenda bij de HEMA ligt vaak tussen de 5 en 8 euro. Maar ook bij de Hema zijn hele eenvoudige agenda's te koop voor een paar euro. De prijs ligt meestal wat lager dan bij de boekhandel. De spullen zijn over het algemeen heel basic zonder al te veel luxe, en de stijl is natuurlijk typisch HEMA.

Action

Als je geen zin hebt om bakken met geld uit te geven aan je schoolspullen moet je bij de Action zijn! Wat schoolspullen betreft is dit waarschijnlijk de goedkoopste winkel. Bij de Action is vaak alles erg basic. Je zult er niet de hipste en coolste agenda's vinden. Wel heeft de Action af en toe erg leuk kaftpapier en schriften. Het assortiment van de Action verandert continu, daarom is het lastig om te zeggen welke spullen de Action wel en niet heeft. Maar vaak heeft de Action een groot aantal schoolspullen die je nodig zult hebben.

Idee: maak je eigen schoolagenda!
  • Stap 1: Koop een goedkope agenda bij de Action.
  • Stap 2: Zoek allerlei leuke, plaatjes, foto's, stickers en tape die jij leuk vindt.
  • Stap 3: Zoek inspiratie op internet, bijvoorbeeld via Pinterest
  • Stap 4: Plak dit in en op je agenda. Laat je creativiteit de vrije loop.
  • Stap 5: Doe er eventueel een lage plastic folie om zodat je agenda extra beschermd blijft. Klaar!

Je eigen stijl

Schoolspullen zijn er in allerlei soorten en maten. Het belangrijkste is dat je spullen koopt die jij leuk vindt. Koop bijvoorbeeld een agenda van jouw favoriete merk. Vaak heb je hier dan ook bijpassend kaftpapier, stickers, pennen en schriften van. Het kan leuk zijn om alles van hetzelfde merk/soort te kopen. Maar dat hoeft helemaal niet. Koop gewoon wat jij leuk vindt. Je kunt hier iets van jou identiteit en creativiteit in kwijt.

Erbij horen

Om erbij te horen hoef je echt niet de allerduurste en hipste agenda te hebben. Kies iets waar jij je goed bij voelt en wat typisch jou is! Op deze manier kun je iets van wie jij bent laten zien. Dit is het allerbelangrijkste. Ben je creatief? Laat je creativiteit de vrije loop en pimp alles wat maar te pimpen valt! Hou je van niet te veel poespas, kies dan voor spullen die wat rustiger zijn zonder al te veel drukte. Dit is ook prima! Je zult zien, als jij gewoon jezelf bent zul je geaccepteerd worden om wie je bent.

Lees verder

© 2014 - 2018 Eva3, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Schoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaarSchoolspullen kopen: alles voor het nieuwe schooljaarDe vakantie is (bijna) achter de rug en het wordt tijd om je klaar te maken voor het nieuwe schooljaar. Nieuwe schoolspu…
Je eerste schooldag op de middelbare schoolJe eerste schooldag op de middelbare schoolDe overgang van de basisschool naar de middelbare school brengt veel veranderingen met zich mee. Veranderingen op het ge…
Cadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeaus bedenken voor kinderen in de leeftijdscategorie elf tot achttien jaar is vaak moeilijk, omdat de interesses van…
Naar de middelbare school: schoolspullenNaar de middelbare school: schoolspullenDe zomervakantie zit er weer op en je gaat naar de brugklas van de middelbare school of je zit al op de middelbare schoo…
Naar de middelbare school, wat voor schoolspullen kopen?Naar de middelbare school, wat voor schoolspullen kopen?Het is zo ver. Grote groepen groep 8 kinderen gaan naar de brugklas. Wanneer je naar de middelbare school gaat heb je ve…

Reageer op het artikel "Schoolspullen kopen voor de middelbare school"

Infoteur: Eva3
Gepubliceerd: 05-09-2014
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!