Nieuwetijdsonderwijs
Onderwijs is een van de bouwstenen van onze maatschappij. Toch blijkt dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat. Ook is gebleken dat sinds het jaar 2000 het aantal autistische kinderen binnen het basisonderwijs is verviervoudigd. Hoe kan dit?
School en maatschappij
Binnen onze maatschappij wordt veel belang gehecht aan goed onderwijs. Kinderen gaan in de basisschoolperiode gemiddeld zo'n 8 jaar naar school. in die acht jaren krijgen zij kennis aangeboden die hen "later"van pas kan komen.
Sinds de jaren "90 is er een kentering binnen het basisonderwijs aan de gang. Kinderen worden steeds mondiger, en nemen niet zomaar alles aan. Leerkrachten klagen dat kinderen brutaler worden, en meer hun eigen gang willen gaan. Binnen die jaren "90 zie je ook dat steeds meer scholen gaan kiezen voor vormen van zelfstandig werken: de leerling krijgt steeds meer eigen verantwoordelijkheid. Dit is niet voor alle kinderen de juiste methodiek.
Sinds het jaar 2000 komen er binnen het basisonderwijs steeds meer kinderen die "anders"zijn. Er worden veel meer kinderen met ADHD, PDD-NOS, en autisme gesignaleerd. Ook zijn er hooggevoelige kinderen, beelddenkers, en kinderen met dyslexie en dyscalculie.
Overeenkomsten
Deze kinderen hebben allemaal een aantal dingen gemeen:
- een hoge prikkelgevoeligheid
- zeer intuïtief
- intelligent
- een eigen "binnen"wereld
Deze kinderen krijgen vanuit het onderwijs de hierboven beschreven etiketjes, maar er is eigenlijk 1 noemer waaronder ze vallen: Nieuwetijdskinderen.
Wat zijn nieuwetijdskinderen?
Nieuwetijdskinderen zijn kinderen die een zeer hoge mate van intuïtief bewustzijn hebben. Ze zijn gereïncarneerde middel-oude tot oude zielen. De nieuwetijdskinderen zijn naar de aarde gekomen om de mensen voor te bereiden op de Nieuwe Tijd, vanaf het jaar 2012.
Nieuwetijdsonderwijs
Het onderwijs zou zijn vroegere kaders moeten uitbreiden met de kenmerken die deze kinderen vertonen. Deze kinderen vragen veel structuur en een duidelijke en overzichtelijke leeromgeving. Ook vragen zij zoveel mogelijk leerstof op maat. Elk kind is anders, dus waarom moet elk kind hetzelfde leren? Nieuwetijdskinderen brengen een diepe eigen-wijsheid mee. De leerkracht is dus geen onderwijzer meer, maar begeleider. hij kan ook heel veel van deze kinderen leren!
Op een aantal plaatsen in Nederland zijn een aantal scholen die uitgaan van het Nieuwe Tijd concept. Op die scholen kunnen kinderen zijn zoals ze zijn. Het loont zeker om met deze scholen in contact te komen.
De Nieuwe Tijd komt eraan, laten we zorgen dat het onderwijs vooraan staat.