InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Leuke weetjes - Mannen

Leuke weetjes - Mannen

Waarom kunnen mannen geen twee dingen tegelijk doen? Wat doet men met de voorhuid na een besnijdenis? Bestaan er slipjes die de intieme delen van de man groter doen lijken? Waarom hebben Europese mannen grotere testikels dan andere mannen? Het is slechts een kleine greep uit de reeks vragen waarop je in dit artikel over leuke weetjes over mannen een antwoord krijgt.

Waarom droegen mannen in het oude Rome fallische hangers rond hun hals?

In het oude Rome droegen jongens een halsketting met een hanger in de vorm van een geslachtsorgaan rond hun nek. Volgens het bijgeloof zou dit hen beschermen tegen kwade krachten.

Waarom kunnen mannen geen twee dingen tegelijk doen?

De verbindingen tussen de linker- en de rechterhersenhelft van mannen zijn minder optimaal dan bij vrouwen. Hierdoor kunnen mannen moeilijk twee dingen tegelijk doen en hebben ze moeite om hun gevoelens in te schatten.

Waar komt de Engelse uitdrukking ‘to testify’ vandaan?

In Bijbelse tijden legde men geen eed af met de hand op de Bijbel, maar met de hand op het geslachtsorgaan. Hier komt het woord ‘to testify’ vandaan.

Hoe groot zijn de langste en de kortste penis ooit gemeten?

De kortste penis ooit gemeten was 1,5 centimeter. De langste mat 33 centimeter. Ter vergelijking: de gemiddelde lengte van een penis in erectie is 13 centimeter lang.

Waarom hebben Europese mannen grotere testikels?

Europese mannen hebben grotere testikels dan Chinese mannen. Dat komt omdat mannen met zwaardere testikels 30% meer seks zouden hebben dan mannen met kleine testikels. Mannen met grote testikels zouden ook vaker vreemdgaan.

Wat doet men met de voorhuid na een besnijdenis?

De voorhuid wordt na een besnijdenis niet weggegooid, maar opnieuw gebruikt als kunsthuid bij mensen met brandwonden.

Hoeveel calorieën bevat sperma?

Sperma bevat 5 calorieën per theelepel. Het bestaat voornamelijk uit fructose (de suiker die zich in fruit en honing bevinden) en is daarom een echte dikmaker.

Hoeveel keer ejaculeren mannen gemiddeld in hun leven?

Man ejaculeren gemiddeld 7200 keer in hun leven. Daarvan gebeurt 2000 keer door masturbatie.

Waarom zijn sommige geslachtsorganen van mannen donkerder dan anderen?

Hoe donkerder het geslachtsorgaan, hoe vaker deze vroeger tijdens het masturberen ruw werd behandeld.

Bestaan er slipjes die de intieme delen groter doen lijken?

Na de push-up beha is er nu ook de push-up slip voor mannen. Deze slip doet dankzij het liftende effect de intieme delen groter lijken. Je vindt de push-up slipjes onder andere bij de merken DIM en Aussibum.

Is masturberen goed voor de gezondheid?

Onderzoek heeft aangetoond dat mannen die geregeld klaarkomen minder kans hebben om prostaatkanker te krijgen dan mannen die weinig klaarkomen.
Gerelateerde artikelen
Weetjes over landenHieronder staan een aantal leuke weetjes (en het zo leuke weetjes) over verschillende landen. Bijvoorbeeld wat zijn de k…

Reageer op het artikel "Leuke weetjes - Mannen"

Reacties

Alex, 25-04-2013 08:35 #2
Hier klopt zeker al van de titel geen zak van. Mannen kunnen juist meer dingen tegelijk. Vrouwen daarentegen die zeggen altijd alles tegelijk te kunnen, kunnen dit juist niet!

Let op, hoevaak heb je in de auto gezeten met de volume van de radio wat hoger dan gemiddeld en werd de vrouw gefrustreerd en zette de muziek zachter (of zelfs uit) omdat ze anders niet konden inparkeren?

Sorry, maar mijn muziek staat voluit aan, ik krab ondertussen aan mijn hoofd terwijl ik inparkeer in een keer sta en goed in mijn vak ook. Als man zijnde.

Ksjask, 03-06-2010 16:46 #1
De helft van de feitjes klopt helemaal niet!

Infoteur: Avalon
Laatste update: 19-01-2011
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Reacties: 2
Schrijf mee!