InfoNu.nl > Educatie en School > Diversen > Hoe word je een fotomodel? Leer het hier!

Hoe word je een fotomodel? Leer het hier!

Er zijn talloze meisjes en jongens die dromen van een baantje als modellenwerk, maar het komt echter niet aanwaaien en je moet er flink wat voor over hebben, mits je uiterlijk schoon natuurlijk ook mee werkt. Maar alleen mooi zijn is niet genoeg! Leer en lees hier alles wat je eerst moet weten en dan wensen we je veel succes in het harde maar leuke modellenwereldje! Kom erachter wat je echt moet hebben en doen om model te worden! Dus jij wilt model worden? En is het jouw droom om modelopdrachten te krijgen en over de hele wereld te vliegen? Dan moet je dit artikel aandachtig doorlezen! Hier de 12 must know tips om dat professionele model te worden waar jij naar verlangt! Een ding moeten we wel uit de lucht werken, je kan met doorzettingsvermogen wel degelijk leren model te worden! Er is een veelgemaakte fout dat mensen denken dat je of super sexy of super dun moet zijn. Dat is niet waar!

Zodra je zou letten op al die honderden billboards, televisie reclames, magazines en advertenties dan zou je waarschijnlijk wel opmerken dat ze heel wat verschillende personen gebruiken. En elk model een andere look over zicht heeft. De waarheid is dat elke consument en doelgroep per artikel betrokken moet worden tot het product. En iedereen is een consument! Er zijn nou eenmaal mensen die zijn als jou en denken en doen graag als jou. Die vallen dus in hetzelfde doelgroep als jij! Dat zijn dus de mensen die jij zou kunnen beïnvloeden met je werk. En helemaal nu zijn er veel variatie aan modellen, nu de vollere en de 'girl next door' typetjes steeds meer getolereerd worden in de modellenwereld. En natuurlijk is er altijd werk voor mensen die gewoon super sexy zijn. PS: sexy zijn is niet het uiterlijk schoon alleen, maar meer een uitstraling!

Je moet even doorhebben hoe de modellenbusiness werkt

Als je kleiner dan 1,75 bent is modellenwerk heus niet direct afgeschreven. Er zijn heel wat dames die onder deze lengte vallen en continu geboekt worden voor leuke opdrachten. Hetzelfde voor mannelijke modellen, zodra je in de gaten hebt hoe het wereldje werkt kun jij jezelf het beste categoriseren en werk vinden. Er zijn honderden opdrachten voor heel wat verschillende modellen ongeacht lengte, maten, kleur of schoonheid. Als dat zo is waarom is niet iedereen model?

Nou, het zit zo, denk even strictly business, denk als een agent of een cliënt. Je ziet wekelijks tientallen modellen voorbij voor go sees en castings. Uiteindelijk heb jij je voorkeur bij twee modellen die perfect in het paatje past van de opdrachtgever. Beide beschikken ze over een goed portfolio en ervaring! Op welke basis moet je dan je model kiezen? Dan kies je op basis van wie je het meest mag, het meest ligt en het meeste persoonlijkheid heeft! Dat is toch wel vrij logisch dan hè! Vaak worden modellen met minder uitgebreid portfolio geboekt die een heel leuk persoonlijkheid hebben dan een model met een groots portfolio zonder persoonlijkheid.

Model agents en cliënten kiezen eerder een model die ze stiekem leuker en aardig vinden!

Je moet jezelf zo likeable maken, dat niemand eromheen kan! Agents en cliënten zijn ook maar mensen en mensen zijn er om geïmponeerd te worden. Zij zullen iemand kiezen die hun dus persoonlijk meer ligt en als ze ook vol met zelfvertrouwen overkomt, zodat ze wel de bizz aan kan, zou zij de uitverkorene worden!

Herriner wel dat ze iemand graag willen zien die geen angsten heeft en vol vertrouwen van is dat ze het wel kan gaan maken. Dat is een Vibe dat ze aanvoelen. Ze houden absoluut niet van teveel babysitten, dat zou jij toch ook niet willen?

Slechts 1 kans...

Als jij in Milan bent voor een Armani Fashion show en ze vragen jou om je jouw loopje te gaan doen, en zou jou vluchtig bekritiseren. Je hebt zo'n 30 seconden tot een minuut en jou auditie is afgelopen. Dus realiseer dat je slechts 1 kans krijgt die je werk en leven zou kunnen veranderen. Je moet dus je uitstraling flink onder onder controle hebben en ook nog gloeien door je ontzettende leuke Charisma en positieve energy!

De grote rede is waarom 99% van de modellen het niet redden is puur omdat ze er mentaal niet voor klaar zijn!

Maar goed, zolang jij jezelf blijft dan heeft eigenlijk iedereen een fantastisch persoonlijkheid! Alleen komt het zelde voor dat iemand de gehele tijd zichzelf kan blijven. De enige rede waarom mensen falen is dat ze niet genoeg in geloven in wat ze doen! We leggen de lat voor ons zelf vaak zo hoog en de waarde om het te moeten kunnen is veel te hoog. De resultaat daarvan is alleen maar dat we zo bng worden om niet te kunnen krijgen wat we zo graag willen, dat we het gewoon niet krijgen! Bijvoorbeeld: Je gaat naar een modellenbureau voor een screening en zodra je binnenstapt schieten de gedachtes al door je heen " wat als ze nee gaan zeggen" " dat ik niet in de smaak val?" Je vult jezelf vol met angsten. Met al deze gedachtes scheur je natuurlijk je zelf vertrouwen in stukken.

En let er op: Mensen geloven alleen in jou, zolang jij ook in jezelf gelooft!

Dus wanneer een agent in jou geen zelf vertrouwen ziet, hebben ze dus ook gen vertrouwen in jou! " Ik kan deze persoon echt niet naar de Go See sturen" " Ze heeft totaal geen persoonlijkheid" " ze is hartstikke preuts!" of dat echt daadwerkelijk bij jou van toepassing is, is natuurlijk niet zo! Je hebt een super persoonlijkheid, alleen was je niet in staat om het de hele tijd er open voor te staan en hun te laten zien wie je echt bent! En dat gebeurd wanneer jij je hersens en gedachtes het over laat nemen. En dat hebben vele (top)modellen ook gehad, alleen hebben ze een manier gevonden omdat te stoppen. En dat is waar deze pagina over gaat!

Het gaat over het overwinnen van je angsten en extreem vol met zelfvertrouwen te kweken. Hoe jij je modellen potentie in de strijd kan gooien en te worden wat je maar wilt! Het perfectioneren van je mentale weerstand en psychische belangen om en model te kunnen worden.

Weet dat modellenwerk (alles eigenlijk) eerst in je hoofd begint!

Jouw manier van denken zorgt ervoor of je succesvl wordt of niet. De volgende tips zal jou laten inzien hoe jij nu echt een getalenteerd model kan worden:

De 12 "Must Know" geheime tips van het modellenwerk

  • Secret#1

Je MOET verschrikkelijke mooie foto's maken!

Foto's zijn belangrijk voor portfolio en je portfolio is jouw CV. Zodra agents jouw portfolio bekijken dan beslissen ze of ze meer van je willen ja of nee. Je moet emoties in jouw foto's zien te krijgen! Deze skill heb jij jezelf zo aangeleerd. En deze skill zal verbeteren zodra jij ook in jezelf gelooft. Foto's houden je energy vast, de meer energy jij hebt (zelfvertrouwen, charisma, plezier) hoe sterker jouw foto zou overkomen.

  • Secret#2

Je MOET onweerstaanbaar zijn!

Een model moet iets over zich heen hebben dat mensen je willen blijven bekijken. Ongeacht hoe je eruit ziet, je kan altijd aantrekkingskracht en onweerstaanbaar zijn!

Het is veel gemakklijker dan jezelf denkt! Een paar basis principes maken het wat gemakkelijker. Het beste is om te leren at je echt geheel eerlijk bent tegenover jezelf. En als jij dat doet dan iedereen zou jou leuk vinden.

  • Secret#3

Je MOET weten hoe je op de catwalk moet lopen!

Als Fashion model is de catwalk een hele Belangrijke prestatie! Er is daar ook een flink wat geld te maken. Als je niet al kan lopen voor dat je model wilt worden, dan kan dat een hele lange procedure van teleurstellingen worden want je zou in het begin veel minder boekingen krijgen. D'r zijn 7 stappen om perfect op de catwalk te lopen, wat hier later nog ter sprake zou komen!

  • Secret#4

Nogmaals wees zelfverzekerd!

Iemand die geen ervaring heeft kan leuke opdrachten binnehale omdat mensen zien en erin geloven! Een model zonder deze skill kan gewoon simpelweg niet model worden. Reinig je geest en denkpositief over andere en jezelf, werk aan je ego en je ontzettend leuke persoonlijkheid!

  • Secret#5

Een mooie huid is een pre'

Modellen hebben eenmaal een mooie huid en agents eisen dat dan ook! Het is ook makkelijk om een mooie huid te creeeren maar dan moet je wel weten hoe. Ga eens langs een schoonheidspecialist en die weten wel je raad te geven hoe jij je huid het beste kan behandelen. Fotografen vinden photoshoppen nou eenmaal minder leuk als er veel te fiksen valt.

  • Secret#6

Je MOET weten waar en hoe je ontdekt moet worden!

Om een model te wordenheb je een model agent of een scout nodig om ontdekt te worden. Je moet goed nagaan met wie je in zee gaat. Doe wat researce!

  • Secret#7

Je Hebt een sterke wil nodig!

Meeste mensen worden simpelweg door deze rede geen goede model. In deze wereldje is je competitie groot en je moet sterk zijn om een goed en geslaag model te worden en vooral te blijven. Iedereen kan stress en angsten laten verdwijnen, stress en angsten zijn slechts dingen die jij zo aanziet. Bekijk dingen anders en je hebt geen stress!

  • Secret#8

Je lichaam en conditie MOETEN in vorm zijn!

Dit eist sport en conditietraining. Elk ander (top)model sport en dat moet jij dus ook gewoon. En het is het echt waard, je voelt je ook goed als je sport.

  • Secret#9

Weet wat je eet!

Als model moet je gezond eten maar je moet aan of afvallen snel zonder dat je er ongezond uitziet. Met gezond voedsel kan iedereen er gezond uitzien! Uithongeren is geen optie!

  • Secret#10

Je moet je angsten verbannen en ook je negatieve gedachtes!

Meeste gewilde en hoopvolle modellen kwamen er niet vanwege angst. Voordat jij je stap in dat bureau binnen zet moet je er van zeker zijn dat er bij jou geen angsten de rol kunnen overnemen. Wees gewoon Fearless, je hebt immers niks te verliezen. Helaas is het wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar met de tijd beheers je het steeds bter, its je eraan werkt natuurlijk!

  • Secret#11

Je moet doelen voor jezelf maken!

Succesvolle modellen die maken goals voor hen zelf. Doelen stellen houdt je gemotiveerd en gefocused.

  • Secret#12

Je moet weten waar je look gewillig is om te weten waar jij je geld kan verdienen!

Elk model heeft een specifieke look en elk agency zoekt een ander look! Zodra jij weet waar jij in thuis hoort dan bespaart dat je veel energy, tijd en geld. Voorbeeld: Veel commerciele modellen worden oneindig vaak afgewezen omdat ze simpelweg een high fashion bureau binnen lopen. daar is een plek voor commerciele modellen.
© 2008 - 2019 Glam, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Model worden – Hoe doe je dat?Model worden – Hoe doe je dat?Model worden is een droom van veel meisjes. Vooral tienermeiden willen er net zoals de beroemde topmodellen uitzien die…
Fashion model: mannelijk fotomodelFashion model: mannelijk fotomodelWie denkt dat de meiden het alleen goed doen in modellenwereld heeft het mis. Ook jongens en mannen zijn nodig in deze i…
Model worden: de eisenModel worden: de eisenHeel veel jonge meiden dromen ervan: fotomodel worden. Het lijkt ze geweldig om modeshows te lopen, op de cover van een…
Hoe word je een professioneel model?Het is de droom van vele jonge meisjes: het worden van een professioneel model. Vaak wordt de modellenwereld afgespiegel…
Monica Bellucci, model en actriceMonica Bellucci, model en actriceDat Monica Bellucci meer dan alleen een fraaie actrice is, heeft ze in de loop der jaren wel laten zien. In 1988 begon z…

Reageer op het artikel "Hoe word je een fotomodel? Leer het hier!"

Reacties

Anna, 20-06-2016 17:04 #54
Om te beginnen, de gemiddelde leeftijd van de mensen die hierop reageren is 12. Ja je leest het goed, 12! Ik zelf ben 17 en ben inderdaad ook geïnteresseerd in modellenwerk omdat ik stilletjes aan naar mijn toekomst ben beginnen te gaan kijken en het intrigeerde me wel wat. Ondanks ik toch weet dat het verschrikkelijk hard werken is, zowel mentaal als fysiek, heb ik wat opzoek werk gedaan.
Maar wat me helemaal verwondert, meisjes van 12 die niet met barbies spelen maar research over modellenwerk doen! Kom op toch! Jullie hebben nog zoveel tijd om andere leuke dingen te doen. En alsjeblieft stop met hieronder te beschrijven hoe je eruit ziet etc. Dit is geen modellenbureau, dit is een pagina die informatie over modellenwerk biedt.

Groetjes

Anna

Nancy, 13-03-2016 15:01 #53
Ik ben 13 jaar, ik word eind dit jaar 14 (04-10-2002)
Ik weeg nu 50 kilo. Is dat te zwaar ik weet me maten alleen niet zo goed, ik het in elk oor twee gaatjes maar ik kan ze er wel uit halen (me oorbellen)
Ik ben 1,72 meter lang en heb soms wat puistjes maar niet heel zich baar alleen ik ben heel blank en word niet snel bruin. Ik ben wel zelfverzekerd niet om op te scheppen, maar ik zou graag model worden.

Myrthe, 28-12-2015 17:42 #52
Ik wil zelf heel graag model worden. Ik heb ook de lengte, maar ik weet niet of knap genoeg ben. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Sara, 05-08-2015 16:49 #51
Ik ben zelf model en 13 jaar, maar ik ben gescout. Als je nou wil weten of je model kan worden ga dan naar een plaats waar veel scouts zijn en niet wanhopig hier vragen stellen die toch niet beantwoord worden. Als je kleiner dan 175 bent en model wil worden moet je iets heel speciaals hebben. En let er op de meeste bedrijven gaan echt geen meisjes van 12 jaar uitkiezen voor een shoot.

Madelief, 22-03-2015 09:23 #50
Voor alle wannabeamodels:
Stop maar.
Gewoon stoppen.
Je hoeft hier echt niet te plaatsen hoe oud je bent, dat je blauwe ogen hebt en 1,75 meter lang bent. Want hierop gaat niemand je bekritiseren ofzo hoor.
Dit komt misschien wel een beetje hard aan ja, maar de werkelijkheid van model zijn is heel anders dan dat de meeste 12-jarige hun voorstellen. Model zijn is hard werken. Net als een doodgewone normale baan. Wil je echt model worden? Schrijf je dam gewoon in in een modellenbureau. Maar… Op die leeftijd zou ik nog even wachten. Toen ik 12 was speelde ik nog met poppen.
Gr

Kira, 11-12-2014 13:00 #49
Hey ik ben kira ik wil al model worden sinds ik 3 ben mijn virendin en ik zijn het al geweest maar we zijn gestopt ik ben 1,74 en ben 13 jaar en weeg 46 kilo wat moet ik doen zodat ik weer model kan worden? mensen zeggen vaak dat ik mooie witten tanden heb maar soms ook dat ik lelijk ben ik wil me zelfvertrouwen terug please help me het weer te worden ik droom er al bijna me hele leven van?! please help me

Célien, 18-10-2014 23:43 #48
Heyyy, ik heet Célien en ik ben 13 jaar. Ik wil al heel erg lang echt super graag model worden. Ik ben 168cm lang en ik weeg 48 kilo. Ik heb bruin stijl haar en ogen die van kleur verwisselen (blauw, groen, grijs, soms bijna bruin, en soms met gelige of oranje vlekken er in.) In de zomer krijg ik vaak complimenten over mijn huidskleur.
Mijn benen zijn eigelijk gewoon normaal net zoals mijn lippen. Maar mijn vingers zijn heel lang en dun en best veel mensen zeggen dat ik mooie handen heb. Denk je dat ik een kans zou maken?

Mandy, 18-10-2014 15:33 #47
Hallo,
Ik zou heel graag model willen worden. Ik ben 12 jaar. Over 8 dagen (26'10) ben ik 13. Zit in de 2e. Ik ben 168 cm. Ik weeg 52. Ik sport 5 uur in de week. Fietsen elke dag 20 km. Ik wil graag model worden om mezelf te laten zien wie ik ben en ik hou van de camera.
mvg

Bo, 15-10-2014 17:18 #46
Ik zou graag willen weten als je je inschrijft en zo'n gesprek hebt denk ik waar ze opletten en als ze je dan goed vinden hoe oud je moet zijn, hoe lang je moet zijn, welke maat van broek en T-shirt denk ik moet hebben en hoeveel je moet wegen. Want dat speelt volgens mij ook en rol als je een model wilt worden. Dus dat zou ik graag willen weten, want ik zou het echt super leuk vinden als ik ook model zou kunnen worden, want kennissen zeggen wel dat ik een figuur heb voor een model te worden.

Laura, 18-09-2014 19:12 #45
Ik zal erg graag modellen werk willen gaan doen, 1.75 m en 52 kg maar ik heb een helix piercing, zouden ze mij daarop afwijzen?

Isa, 12-07-2014 11:14 #44
Heeyy, ik wil echt al heel lang graag model worden! Ik ben 14 jaar ik ben 1,73 en weeg 46 kilo mensen zeg vaak tegen me dat ik een perfect figuur heb, benen taille niet zo brede heupen, mooie nek. Ik heb lang licht blond haar blauwe ogen en normale lippen gewoon een goede rustige huid. Zou ik een kans maken?

Banken, 24-05-2014 17:52 #43
Ik ben 67 jaar, natuurlijk ben ik niet van de jongste, maar wat mijn arts mij te vertellen had, was ik toch gevleid hoor, hij zei namelijk dat ik een heel jonge huid heb, ik zou gemakkelijk de "dove" producten kunnen presenteren, waarom niet proberen dan, indien niet geef mij absoluut een seintje, dat zou ik erg waarderen; met dank, Colette…

Christelle, 07-05-2014 00:25 #42
Klopt het dat je er een maat 34 voor nodig hebt? want euh… ik ben al wat groot (1,76) dus heb ik ook wel een veel groter schoenmaat dan dat(!) wat mij logisch lijkt. ik heb dus uiteraard een 42. ik geraak ook wel in 41 maar dat hangt heel hard af van de genre schoen.

Zara, 01-05-2014 00:38 #41
Hallo ik ben 29 jaar oud en ik was benieuwd of m'n ook alleen foto model kan worden voor gezicht?

Anne, 13-04-2014 13:04 #40
Hallo! ik ben een meisje van 13 jaar bijna 14, ik ben 1.64/1.66 lang en weeg 47,5 kilo. ik wil dolgraag model worden! ik heb bruin stijl haar en donkergroene ogen, ik heb normale wenkbrouwen en mijn lippen zijn ook normaal, ze hebben niet bepaald vorm zegmaar, ik ben niet blank maar meer getint, in de zomer krijg ik altijd complimentjes van mn huidskleur, ik word er best wel gek van maar het geeft me ook een fijner gevoel, mn benen zijn niet al te breed maar ook niet te dun! meer normaal. zou ik kans kunnen maken als model? (fotomodel) het is mn droom

Sidney, 05-01-2014 20:36 #39
Heeey, ik ben Sidney. ik ben 15 jaar en wil graag model worden. mijn heupen zijn nu 73 cm, mijn taille 65 cm maar ga binnenkort vermageren, heb nu een bh grote A, in mijn familie zijn er geen breedde heupen, of al ik iets breder ban dan 90 cm later kan je daar iets aandoen? Ik weeg 48,8 kg wil zo'n 45 kg wegen. Ik ben zo'n 163 cm. ben nog vlot in mijn groei, maar toch zal ik rond de 165 cm zijn. (er zijn modellen die 155 cm zijn.) Ik heb blauw, grijs, groene ogen, bruin- blond plat haar. Ik krijg meestal complimenten van mensen die vinden dat ik een beetje iets weg heb van het model Cara Delevingne (de mond en de kin en de soort wenkbrauwen en de blik hoe ik kijk of hoe ik rare gezichten trek). Ze zeggen ook dat ik mooie slanke benen heb. Mijn vrienden en mijn familie en mensen die ik zelf niet eens ken zeggen als ik model zou worden dat ik bekend zou worden op de manier dat ik kijk en mijn wenkbrauwen (de blik van Cara) Zou ik een kans kunnen maken of hebben jullie tips bv in boekjes meedoen voorbeeld H&M ofzo? Alvast bedankt!

Lisa, 13-12-2013 21:41 #38
Je kan alleen model worden als je minimaal 1.74 bent, dun bent, maatje 34, geen brede heupen, goede huid, en een mooi gezicht. En als je dat allemaal hebt, betekend het ook nog niet dat je model kan worden, want sommige meiden zijn heel slecht op shoots, of kunnen totaal niet op de catwalk lopen. Leg je er bij neer als je hier niet aan voldoet, want dan kan je nooit model worden.

Latifa, 22-11-2013 20:54 #37
Hey, ik ben Latifa en ik heb een paar vraagjes ik word binnenkort 16 en ik ben zelf 186 lang ik twijfel altijd als geschikt ben omdat ik langer ben dan de normale modellen. Ik heb zelf al veel gezocht naar informatie voor modellen werk maar ik teleur mezelf elke keer omdat ik net iets te lang ben dat ik wel zonde vind want veel mensen moedigen me aan om model te worden alhoewel ik wel een wat breder zandloper figuur heb( en ik houd echt super veel van high heels), verder weet ik wel dat ik nog wat te zwaar ben maar ik heb de tijd tot eind Mei dat is mijn deadline. Van mezelf weet ik ook dat ik erg fotogeniek ben als het kon maak te ik de hele dag foto's (maar dat kan niet helaas) Ik heb verder licht bruine/groene ogen, kort donkerbruin krullend haar

alvast heel erg bedankt xx Latifa.

Esther, 10-11-2013 15:58 #36
Hey, ik ben Esther en het lijkt me heel leuk om model te worden. Ik ben ongeveer 1,77 cm en weeg rond de 60 kg. Dat is best veel, heb brede heupen, geen vet rolletjes ofzo op mijn buik. Halflang blond haar, hele grote blauwe ogen, donkere wimpers (ook heel lang), ben best wel wit, ik heb best wel dunne benen. Borsten zijn normaal (70/75 A/B). Zou ik een kans maken? Ik ben bijna 14 jaar.

Alvast bedankt, Esther.

Petra, 02-11-2013 10:42 #35
Hallo ik ben Petra en ik wil graag model worden omdat mensen dat altijd tegen me zeggen omdat ik zo lang ben ik ben namelijk 1,83 en weeg 50 het zou me echt super leuk lijken om een keer een shoot te doen! Ik heb blauwe groene ogen.

Alvast bedankt Petra
Pss ben 13 jaar

Janish, 22-10-2013 01:45 #34
Heei ik ben een meisje die heel erg graag model wol worden, ik heb bruin haar, bruine ogen, loop vaak op hakken, veel mensen zeggen dat ik mooie lange dunne benen heb, ik ben 14 jaar, ben 1,63 meter lang, en weeg 42 kilo zou ik een kans maken?

C., 16-09-2013 14:19 #33
Ik ken een aantal modellen die beneden de 1.75 zitten en toch catwalk lopen. Dus meiden, je hoeft echt geen 1.75 te zijn.

Lisa, 07-09-2013 13:06 #32
Hoi ik ben een meisje van 13 en ik weeg 52 kilo. Ik ben 1.62. Ik heb bruin steil haar met wat lichte plukken. (dat is van mezelf niet geverfd). Ik heb bruine ogen. Ik heb best volle wenkbrauwen, maar ze kunnen wel bijgetekend worden. Ik ben niet super wit, maar ook niet getint. Mijn benen zijn 1,07 meter lang. Ik heb broekmaat 32 en heb een cup 70A ik heb een mooie lip vorm. Niet dun, maar best vol. Ik vind fotos maken leuk. Ik heb wel 'bil' zoals de jongens dat noemen. Dat je wel wat vet op je kont hebt. Ik heb best slanke benen en een mooie taille. Ik heb wel best bolle wangen

Meridin, 24-08-2013 15:56 #31
Ik ben een meisje van 13, ik weeg 44 kilo en ben bijna 1.60 meter. ik heb donkerbruin stijl haar en blauw, groenige ogen. de kleur van mijn ogen lijkt constant mee te veranderen als ik een andere kleur kleding aan heb. ik heb best volle wenkbrouwen die niet perse bij getelend moeten worden. ik heb een vage moedervlek boven mn lip en eem getinte huid. ik heb best brede schouders. ik heb broekmaat 34 en ik heb een cupmaat tussen de 70 en 70 E. ik heb redelijk volle lippen. foto's vind ik altijd wel leuk en ik word er blij van als ik goed pp een foto sta. Zou ik kans maken als (foto)model

Louis, 20-08-2013 21:26 #30
Ik ben 12 en ik ben ongeveer bijna 1,67 en weeg 50 kilo. En heb bruin haar krullend. Heb 1 van de zeven schoonheden naast me neus Is het nou zo dat als je dun bent beter kans maakt. Zelf ben ik niet te dun maar ook niet te dun. Meeste kinderen zeggen tegen mij dat ik dik ben en dat ik dank geen kans maak maar dat vind ik nergens op slaan.

Shanti, 11-08-2013 20:19 #29
Hoi, Ik ben een meisje van 16, En ben 1.80m, en ik weeg in de 60kilo, donkere haren, blauwe ogen en heb sproeten. Ik maak graag foto's van mezelf, en sta graag op foto's. Bijna heel men familie en vrienden zeggen me dat ik is moet proberen voor fotomodel te worden. Ik heb een figuur dat de meeste zeggen, Ik wil ruilen van lichaam. Mooie lange benen, Ik hoop kans te maken want ik droom al model te worden van men 10 ofzo!. Als je meer wil weten over me, Stuur me dan iets ;)
Groetjes Shanti v.

Lynn, 26-07-2013 12:56 #28
Hallo. Ik ben een meisje van 13 jaar. Ben 1.60 en weeg 42. Ik zou heel graag fotomodel willen worden. Bij mij thuis zeggen ze ook allemaal dat ik fotogeniek ben. Ik heb dik donderblond haar met slag, heb mooie grote ogen met lange wimpers. En heb mooie lichtbruine wimpers. Heb wat dunnere lippen en heb een figuur waar iedereen jaloers op is; mooie lange slanke benen, een mooi taille en de juiste rondingen. Ze zeggen dat ik later ong. 1.70 wordt. Zou ik met die lengte ook fotomodel kunnen zijn? En zou ik een kans maken?

Michelle, 21-07-2013 12:41 #27
Ik zou wel graag eens een model willen zijn, mijn familie zegt dat ik er wel mooie lange benen voor heb. Ik ben 14 jaar, ik heb blond haar. blauwe ogen, ik ben 1,65 en weeg 45 kilo. Zou ik een kans maken?

Yaël, 17-07-2013 23:35 #26
Ik zou het ook graag eens wille doen, ik ben 1m75, 54kg, bruin ogen en bruin haar.
Zou ik het daarmee ook eens kunnen doen?

Lieke, 04-07-2013 23:15 #25
Hey, ik ben een meisje van 13 jaar. ik wil wel een beetje model worden niet te serieus maar soms een opdrachtje lijkt me wel leuk. ik heb blond haar, heb groen/bruin achtige ogen.
ben 1.73 lang en weeg 45 kilo.
zou ik een kans maken?

Nee, 21-06-2013 14:41 #24
Stel jullie allemaal niet zo aan door hoe je er uit ziet hoe oud je bent en hoe lang je bent hier op te zetten. Ook niemand hoeft te weten hoe goed je jezelf vind, en de meeste die hierop reageren zijn fking klein. word een realistisch.

Saar, 13-06-2013 20:05 #23
Ik ben 12 jaar 1,64 en ik weeg 50 kg ik heb bruin haar en bruine ogen maak ik kans?

Fotograaf E., 10-06-2013 08:06 #22
R. je hebt helemaal gelijk! Als fotograaf maak ik best vaak mee dat jonge meiden/jongens een verkeerd beeld hebben van de modellenwereld. Men neigt ernaar alleen het mooie en de succesverhalen te zien. Er wordt dan ook geregeld misbruik gemaakt van naïeve "wannabe" modellen. Men is zich ook totaal niet bewust van juridische aspecten et cetera. Waanzinnige bedragen worden gevraagd alleen al voor een portfolio shoot. Niet door de fotograaf, maar door het modellenbureau dat ons inhuurt!

De modellenwereld is een keiharde zakelijke wereld. Om je daar een plek te verwerven moet je héél sterk in je schoenen staan. Het overgrote merendeel van jullie zal daar niet tegen kunnen.

Mijn advies? Ga naar een (professionele) fotograaf met een goede styliste /visagiste en laat je fotograferen in een setting die je leuk vindt. Zet deze foto's op je FB pagina en al je vriendinnen zullen jou complimenten maken. Komt je droom toch een beetje uit ;)

R., 07-06-2013 17:38 #21
Voor alle "wannabe modellen" :
Model worden in de mode-industrie is echt alleen haalbaar voor meisjes als je minimaal 175 cm bent en kledingmaat 34 hebt. Heel soms worden iets kleinere meiden geaccepteerd maar dan is echt hoge uitzondering omdat ze iets heel bijzonders hebben. Maar zij zullen (bijna) nooit op catwalks te zien zijn omdat ze simpelweg niet in de samples passen. Uiterlijk maakt echt niet uit: Je mag alle kleuren van de regenboog hebben, sproetjes of niet, lang of kort haar, bruine ogen of groen of blauw, alles is geoorloofd. Mits je goed op foto's staat. Let op! Dit heeft niets met schoonheid te maken. Dwz: Als iemand door mensen mooi wordt gevonden wil dit NIET zeggen dat hij of zij ook mooi is op foto's. Verder moet je ook kunnen acteren, ja echt! Je moet verschillende poses aannemen en op verschillende manieren kunnen lopen. Dit is iets wat maar moeilijk aan te leren valt is mijn ervaring. Voor de jonge meiden hier even mijn mening: ik vind het niet normaal dat jullie je op 12 jarige leeftijd met modellenwerk bezighouden. Ik snap wel dat jullie al die programma's op tv zien, je wordt er mee doodgegooid. Maar geloof me, jullie focussen je op iets wat je waarschijnlijk nooit zult bereiken. De harde werkelijkheid is namelijk dat goede modellenbureaus meestal zelf meiden en jongens benaderen. Ik kan het weten want bijna al mijn collega modellen zijn op die manier benaderd, inclusief ikzelf (meerdere keren zelfs, blijkbaar heb ik zo'n fashionkop haha). Het geeft ze namelijk een kick om iemand te ontdekken. Over wannabe's wordt altijd een beetje neergekeken. Zo van: Daar heb je weer zo een die model wil worden. Ik moet er ook bij zeggen dat de tv programma's totaal niet lijken op de dagelijkse routine van een model. Ik wordt hier zooooo moe van. Als model vind ik het echt beledigend bijna. Ik heb letterlijk stad en land afgelopen met mijn portfolio om te werken en dat allemaal in mijn uppie. Alleen in hotels slapen, alleen in restaurants eten (wat nogal vreemde reacties opwekt bij andere gasten), uren reizen voor een casting van 5 minuten… Dat komt in het programma nooit voor. En hebben jullie wel eens echt goed opgelet? Bijna niemand die zo'n programma wint blijft werken als model. De meesten krijgen een paar weken wat aandacht doordat ze bekend zijn van de tv maar dat ebt al snel weg. Wees nu maar gewoon een tiener en ga lekker om met vriendinnetjes en vriendjes. Niet bezig zijn met je uiterlijk, want wat krijg je daarvoor? Dat gaat ook snel weg. En dan heb je geen school, geen werk, niks. Dan heb je al je tijd verknoeid. Geloof me, er lopen overal in het land goede scouts rond om modellen te scouten. Dat is namelijk hun baan, daar worden ze voor betaald, het zit namelijk zo: als zij iemand op straat vinden die een goed model is dan verdient het bureau daar bakken met geld mee, dus geloof me nou, ze laten echt geen mensen lopen die goed zijn! Dus als je niet wordt ontdekt dan kun je zelf naar bureau foto's sturen of langsgaan, maar nogmaals als een goed bureau "nee' zegt dan is het ook 'nee'. Verlaag je niet tot 'lokale koehandelaren". Of erger nog louche 'glamourpraktijken' (lees: bloot) door opgewonden "fotografen" allemaal omdat je zo graag wil horen dat je mooi bent… Ik zeg een ding: als model wordt je puur bekeken op je uiterlijk, dus ze gaan letten op alles. Je moet daar tegen kunnen. Ik zelf heb mijn lichaam altijd als een produkt gezien dus afwijzing doet me niets. Maar heel veel meiden die ik ken gingen er echt aan onderdoor. Werden verschrikkelijk onzeker door opmerkingen als: Ze is een beetje te mollig, ze heeft een rare neus, etc. Tja, dit is echt reailiteit. Wordt wakker want sprookjes bestaan niet meiden! Het is modellenwerk is keihard werken net als iedere andere baan. Ik moest mijn verhaal toen ik dit artikel las echt even kwijt omdat ik uit ervaring weet dat mensen dit werk allemaal ontzettend onderschatten (dat komt dus voornamelijk door die tv programma's, die halen het hele beroep naar beneden, ze teren vooral op de glamourmomenten en het geruzie van jaloerse meiden). Ik geloof dat jonge meiden een grote behoefte hebben aan de waarheid. Je hebt er niets aan om je te focussen op gebakken lucht. Als laatste wil ik zeggen dat het vast wat negatief overkomt maar dat is niet mijn bedoeling. Ik houd van het werk maar dat komt ook omdat ik nogal hard ben. En dat zijn er niet zo veel als ik om me heen kijk… Gr…

Iris, 05-06-2013 22:18 #20
Heey, ik ben Iris en ik wil graag model worden. Maar ik durf het niet tegen me ouders te zeggen, ook al zegt me vader altijd "heee nieuwe Doutsen Kroes''. Dan lach ik altijd :D. Maar is het mogelijk dat ik een model kan worden? Ik heb. : Blond lang haar. Beetje groenig blauwige ogen, ik ben 1,63 lang en ben 42 kilo. Dat vind.ik best wel zwaar maar ik heb een mooi figuur en ik ben ook niet lelijk ofzo (vinden me klasgenootjes en de rest).

Stefanie, 02-06-2013 01:35 #19
Hi, lk krijg steeds vaker te horen dat ik een model zou moeten worden ik ben 1,67, blond haar, bruine ogen, 53kilo en een beetje sproeten. Ik wil dan madel tijdelijk tot mijn studie.

Adrianne, 15-05-2013 19:50 #18
Ik wil ook fotomodel worden, maar hoe oud moet je zijn en hoe zwaar? Ik ben 12 en ik weeg al 40, vet veel al zeg ik het zelf.

Soraya Heruer, 03-05-2013 15:14 #17
Hallo ik ben een meisje van 12 en ik weeg bijna 60 kilo en mij lengte is 1.60 en ik wil graag foto model worden maar wat is de lengte daarvoor en hoe veel moet je wegen en ik wil tips hebben hoe een fotomodel der uit moet zien

Giulia, 08-04-2013 14:41 #16
Hallo, mij droom was altijd om kapster te worden maar ik krijg veel opmerkingen dat ik op een model lijk, en nu is het me beginnen interesseren ik zoek veel op over model en wat ze allemaal doen maar ik vind nergens of je dat ook kunt doen als hobby? ik wil mijn ouders niet teleur stellen, ze hebben alles gedaan voor mijn droom als kapster te kunnen waarmaken en ik ben er bijna nog 3 jaar ongeveer. ik ben 16 jaar 1.70m en ik weeg 64kg. maar ik heb veel spiermassa's daarom weeg ik zoveel, ik doe fitnes en let veel op mijn eten, ik heb mezelf beloofd om nog een aantal cm's af te vallen tegen de zomer. wat ik nu wilde weten was of je dat ook als hobby kon gaan doen?

Iris, 23-12-2012 23:40 #15
Ik wil later ook model worden maar mijn ouders weten dat niet. Ik vind het ook stom om het ze te vertellen! Ik heb heel dik bruin haar tot net onder mijn borsten met slag. Ik heb volle lippen, lange wimpers, groene ogen en donkere wenkbrauwen. Maar ik ben pas 1.66m :( ik weeg 48. Mijn ouders weten absoluut niet dat ik model wil worden, want ik ben bang dat zij zeggen dat het zonde is van mijn opleiding, want ik doe 2e jaar atheneum. Ik weet dat ik met atheneum hele hoge banen kan krijgen maar model lijkt me zo leuk! architectuur lijkt me ook heel leuk hoor, maar kan je ook model als bijbaantje doen? x

Julia, 09-12-2012 23:04 #14
Ik wil me over een jaar inschrijven bij Max models. Ben nu 13 en 1.72 ofzo, en 50 kilo ben best fotogeniek en mn uiterlijk is: Bruine haren(slag), Blauwe ogen lichte sproeten best dikke lippen en zwarte wenkbrauwen.
Hopen maar dat ze me aannemen, niet veel kans op maar niet geschoten is altijd mis toch?!

Noa, 07-11-2012 15:44 #13
Het lijkt me heel leuk om gespot te worden als model, maar ik ben 1.64 ongeveer en ik ben 48 kilo. Hoeveel moet een model wegen als ze 1.64 is? Later word ik ongeveer 1.78 hebben ze uitgerekend, hoe zwaar moet je dan zijn om model te zijn? Alvast bedankt! Noa

Marleen, 15-09-2012 20:20 #12
Hallo iedereen
ik ben echt heel mooi ja sorry klinkt heel opscheperig en iedereen vind zich zelf natuurlijk mooi, maar ff sireus, ik heb gwn een mooi gezicht zegt de schoonheisds specialiste (ben nu 10 dagen 12 maar ik ken haar van mn moeder) en gwn de kapper zegt ook dat ik mooi ben en zo xd en ik ben eigenliijk best we;l fotogeniek (niet om op te scheppen) en ik heb bruine ogen donker blondhaar ik ben ong 1.58. maar ik ben 51 kilo. VEEL TE ZWAAR dus. wat nu? en HOE word ik het inschrijven? ofzo

------, 05-06-2012 15:23 #11
Hee, op zich goed artikel maar vraagje;
ik voldoed aan alle eisen, zandloperfiguur met borst-heup omvang ong. 86 cm en taille ong. 61 cm, ik ben 1.75 lang en heb schoenmaat 39,
alleen ik sta van nature niét goed op foto's, zijn er dan ook meerder opties dat je ipv fotomodel ander modellenwerk doet, waar ze alleen je lichaam voor "gebruiken".
Ik zit er over te twijfelen, doe nu havo opleiding, maar het lijkt me op zich een leuk bijbaantje. (:
alvast bedankt voor het reageren. xxxxxxx

Jennifer, 01-02-2012 18:23 #10
Soort van vollere mensen kunnen geen model worden, nou meiden en jongens hier is wat nieuws keerden is mooi op zijn of haar manier en alleen goede en leuke modellen bureaus weten dat en laten je toe' dus fuck dit artikel.

Renske, 03-11-2011 13:33 #9
Hoi, hoe oud moet je minimaal zijn om dat te worden?

Groetjes

Lotte Slegers, 24-09-2011 13:34 #8
Hallo mensen,
Ik ben weer een stukje wijzer geworden en dit artikel stimuleert mij om nog meer over dit vak te weten te komen.
Ik hoop dat ik de juiste mensen kan benaderen en de kans zal krijgen mezelf te bewijzen.
Bedankt!
Groetjes,
Lotte

Fauve, 03-09-2011 10:27 #7
Hallo, ik ben pas 12 jaar, en ik ben er nu al mee bezig om later model te worden.
ik ben nou 1.60 alleen mijn vraag is hoelang moet ik precies zijn, en welk gewicht?
jullie hebben me heel wat bijgebracht aan deze informatie, thanxx.

Glam (infoteur), 09-09-2010 16:33 #6
Spelfouten zijn menselijk en daarbij sta ik nog steeds achter de punten die aangeef om een Fashion model te worden. Er zit een verschil tussen af en toe een fotoshoot doen of dat jij er ook daadwerkelijk je brood ermee verdiend. Ben wel benieuwd naar de ' foute' punten en dan heb ik het niet over de spelfouten.

Shalena, 27-04-2010 17:45 #5
Wow, wat een slecht artikel.
De helft ervan klopt niet eens!
ik doe zelf ook modellen werk en de punten die jullie aanhalen kloppen totaal niet.
En als je geloofwaardig wilt overkomen, let dan even op de spelfouten!

Eva Veerman, 24-09-2009 16:13 #4
Zo hier heb ik wel wat aan, aan deze informatie.
mijn grootste droom is om een model te worden
maar ik heb een vraag mijn huid vind ik zelf niet zo mooi er zitten een paar sproetjes op en vlekjes is dat een groot probleem?
ik heb ook nog een vraag ik ben 170 lang maar hoe zwaar moet ik dan wegen als ik model wil worden?
want als ik het goeie gewicht heb dan ga ik meteen aan de slag om mijn doel te bereiken!

Fera, 13-09-2009 23:32 #3
Ik vond wat boven is geschrijven heel leuk om uit te voren ik wilde altijd zo graag fotomodel ik ben altijd met me zelf bezig met me haar make up en kleding maar en ik vind het soo leuk als ik me zelf fotografeer dan zijn de fotos supper mooi ik heb zelf lang donker bruin haar met donker bruin ogen maar iedereen advisieert mij om fotomodel te worden maar ik ben nooit mee begonen omdat ik zelf beetje dik ben ik ben 60kilo en mijn vraag bestaat dat alleen gezichtsfotograveren?

Angelique van Dijk, 27-04-2009 14:50 #2
Mij lijkt het super tof om als model door de wereld tegaan. Ik heb de secrets goed door gelezen, er wordt inderdaad veel van je gevraagd, maar daar heb ik een goede doorzettings vermogen voor. Ik vind het wel grappig, soms als ik op school kom, hoor ik van mijn vrienden '' goh je kunt zo een model zijn, je loopt net de catwalk. Ik ben altijd heel slank en dun geweest, maar ik heb wel een vraag. ik ben vrij lang circa 1.83 cm lang, hoe zit dat het modellen, is dat ook een probleem?

Nathalie, 05-09-2008 16:05 #1
IK ben Nathalie Eling, ik doe mijn werkstuk over modellenwerk en omdat jullie er zoveel van weten zou ik dan een paar dingen mogen vragen? Vraag 1 Wat is de ideale lengte voor een model? 2 Wat is het ideale gewicht voor een model? Alvast bedankt! Zouden jullie het antwoord graag even mailen? Gr. Nathalie

Infoteur: Glam
Gepubliceerd: 23-02-2008
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Diversen
Reacties: 54
Schrijf mee!