InfoNu.nl > Educatie en School > Examen > Rooster en uitslag eindexamens vmbo bb 2017

Rooster en uitslag eindexamens vmbo bb 2017

Rooster en uitslag eindexamens vmbo bb 2017 Het rooster voor de papieren landelijke examens voor leerlingen van het vmbo bb (basisberoepsgerichte leerweg) ging maandag 15 mei 2017 van start. Het laatste examen voor deze groep leerlingen was woensdag 24 mei 2017. In het examenrooster is te zien wanneer welk examen was (en hoe laat) en wanneer je bent geslaagd voor het vmbo-diploma bb. Ook is de datum te lezen wanneer de uitslag bekend wordt van het vmbo bb eindexamen en hoe het zit met de uitslag van de rekentoets.

Rooster eindexamens vmbo bb 2017

Rooster eindexamens vmbo bb 2017
Maandag 15 mei13.30-15.00Frans
Dinsdag 16 mei13:30-15:00Nederlands*
Woensdag 17 mei09.00-10.30Geschiedenis*
13.30-15.00Nask 1
Donderdag 18 mei13.30-15.00Economie*
Vrijdag 19 mei09.00-10.30Duits*
13.30-15.00Biologie*
Maandag 22 mei09.00-10.30Maatschappijleer 2*
13.30-15.00Wiskunde*
Dinsdag 23 mei09.00-10.30Aardrijkskunde*
13.30-15.00Engels*
Woensdag 24 mei13.30-15.00Spaans
13.30-15.00Turks
13.30-15.00Arabisch

* Scholen voor BB en KB maken zelf voor aanvang van de examenperiode de beslissing of zij hun kandidaten het examen digitaal of op papier voorleggen. De digitale examens van de centrale vakken worden gehouden vanaf 3 april 2017 (week 14).

Soms zijn er een aantal (speciale) vakken die niet in bovenstaand rooster voor het eindexamen vmbo bb 2017 vermeld staan. Controleer daarom dit rooster altijd met het rooster dat je van school ontvangt met alle vakken waarin jij examen moet doen.

Verplichte vakken vmbo bb examen 2017

Bij het vmbo bb examen doen alle leerlingen examen Nederlands. De overige examenvakken hangen af van het gekozen leertraject.

Herexamen en herkansingen vmbo bb 2017

Het centrale papieren examen kan plaatsvinden in drie tijdvakken:
  • 1e tijdvak: mei (examen)
  • 2e tijdvak: vanaf 7 juni 2017 (herhaling en herkansing)
  • 3e tijdvak: augustus (herkansing)

Wanneer ben je geslaagd voor het vmbo-diploma bb?

Je krijgt het vmbo-diploma bb als het gemiddelde cijfer voor je vakken van het centraal eindexamen gemiddeld een voldoende is (dus minimaal 5,5 onafgerond). Daarnaast moeten:
  • alle eindcijfers een 6 of meer zijn
  • of één eindcijfer een vijf en de rest een 6 of hoger
  • of één eindcijfer een vier en de rest een 6 of hoger waarvan tenminste één eindcijfer een zeven of hoger
  • of twee eindcijfers een vijf en de rest een 6 of hoger waarvan tenminste of één eindcijfer een zeven of hoger
  • én je moet minimaal een 5 hebben voor het vak Nederlands
  • én je moet minimaal een voldoende hebben voor de vakken lichamelijke opvoeding en het kunstvak uit het gemeenschappelijke deel

Als je een leerwerktraject in de basisberoepsgerichte leerweg volgt, geldt dat je geslaagd bent als je het vak Nederlands en het beroepsgerichte programma met een 6 of hoger afsluit.

Rekentoets vmbo-bb

Over de rekentoets is veel te doen geweest, maar voor het examen van 2017 telt de uitslag van de rekentoets niet mee als onderdeel van de uitslagregel. Voor leerlingen van vmbo-bb geldt wel de verplichting dat zij de rekentoets op niveau 2F maken. De rekentoets mag ook op een hoger niveau gemaakt worden (3F). Voor sommige leerlingen van deze opleiding is het mogelijk de rekentoets niveau 2A te maken. De uitslag van de rekentoets komt op een aparte bijlage bij de cijferlijst.

Uitslag eindexamen vmbo bb

Op woensdag 14 juni 2017 werd om 08:00 de normering bekendgemaakt. De meeste scholen lieten nog dezelfde dag weten of je wel of niet was geslaagd. Sommige scholen hadden meer tijd nodig en maakten de uitslag van het eindexamen pas de volgende dag bekend.

Lees verder

© 2014 - 2017 Opgroeien, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Examenrooster en uitslag vmbo gl en vmbo tl 2017Examenrooster en uitslag vmbo gl en vmbo tl 2017Vanaf 11 mei 2017 gaan de landelijke examens voor leerlingen van het vmbo gl (gemengde leerweg) en vmbo tl (theoretische…
Rooster en uitslag examens vwo en gymnasium 2017Rooster en uitslag examens vwo en gymnasium 2017Woensdag 10 mei 2017 gaan de examens voor leerlingen van het vwo en gymnasium van start. In het rooster is te lezen wann…
Rooster en uitslag eindexamens havo 2017Rooster en uitslag eindexamens havo 2017Woensdag 10 mei 2017 gaan de landelijke examens voor leerlingen van het havo van start. Het is belangrijk te weten wanne…
Eindexamen 2014, ben jij er klaar voor?Eindexamen 2014, ben jij er klaar voor?Eindexamen 2014, ben jij er klaar voor? 12 Mei beginnen de eerste scholieren aan hun eindexamen. Wanneer en welke vakken…
Eindexamen 2018: Rooster voor vmbo, havo en vwoEindexamen 2018: Rooster voor vmbo, havo en vwoIn mei 2018 vinden weer de eindexamens voor middelbare scholieren van het vmbo, de havo en het vwo plaats; zoals elk jaa…
Bronnen en referenties
  • www.eindexamenrooster.eindexamen.nu
  • www.rijksoverheid.nl
  • www.winford.nl

Reageer op het artikel "Rooster en uitslag eindexamens vmbo bb 2017"

Infoteur: Opgroeien
Laatste update: 06-07-2017
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Examen
Special: Eindexamen 2017
Schrijf mee!