InfoNu.nl > Educatie en School > Buitenlands > Cambridge University Summer School in 2019

Cambridge University Summer School in 2019

Cambridge University Summer School in 2019 Cambridge University biedt al jaren lang een interessant summer school programma aan. Je kunt op het gebied van verschillende vakgebieden je kennis bijspijkeren gedurende de zomer. Je krijgt les van docenten van een van de beste universiteiten ter wereld en verblijft in een college op de historische campus. Dit is niet alleen een geweldige ervaring, deelname aan een summer school staat ook nog eens geweldig op je cv. Je krijgt een certificaat van deelname en het is tevens mogelijk studiepunten te ontvangen die je bij je eigen universiteit laat meetellen.

Cambridge Summer School 2019

Wat is een summer school?

Een summer school is een cursus of een reeks van cursussen die door diverse universiteiten wordt aangeboden in de zomervakantie. Op veel universiteiten met een eigen campus moeten de studenten tijdens de zomervakantie hun kamer uit. Deze kamers worden dan gebruikt om de deelnemers aan de summerschool te accommoderen.

Meestal schrijf je je in voor een thematische school, zoals een geschiedenis summerschool, of een die volledig betrekking heeft op filosofie, Shakespeare of kunstgeschiedenis. Vaak worden ook programma's aangeboden met een Engelse taalcursus (English for academic purposes). Ook is er een lang en een kort interdisciplinair programma. De lengte van de cursus is verschillend, en varieert meestal van een week tot een volle maand. Voor de schools zijn zelden beurzen beschikbaar, dus je zult het cursusgeld zelf moeten betalen. Kies je ervoor om voor een cursus een paper te schrijven en dit te laten beoordelen dan kun je hier mogelijk studiepunten voor ontvangen die je bij je eigen universiteit kunt laten meetellen.

Het Summer school programma van Cambridge University

Cambridge University is een van 's werelds meest befaamde universiteiten. In Engeland strijden zij met Oxford continu om de beste resultaten. De universiteit heeft een rijke historie en dat is op en om de campus ook nog duidelijk te merken. Cambridge staat er bovendien om bekend dat ze veel werk maken van de Summerschool. Al jaren bieden zij cursussen aan duizenden studenten van over de hele wereld die voor één of een paar weken komen studeren. Ze bieden in de zomer van 2019 maar liefst dertien verschillende programma's aan.

Cambridge University biedt in de zomer van 2019 de volgende programma's aan:
  • Interdisciplinary Summer Programme
  • Ancient and Classical Worlds Summer Programme
  • Art and Visual Culture Summer Programme
  • Business and Entrepreneurship Summer Programme
  • Creative Writing Summer Programme
  • English Law and Legal Methods Summer Programme
  • History Summer Programme
  • Literature Summer Programme
  • Medieval Studies Summer Programme
  • Science Summer Programme
  • Shakespeare Summer Programme
  • Pre-University Summer Programme
  • Summer School in Applied Human Nutrition (NNEdPro)

Bij de meeste programma's kun je kiezen voor een duur van één of twee weken. Bij het interdisciplinaire programma kun je kiezen voor twee of vier weken. Het is ook mogelijk om twee programma's na elkaar te volgen. De cursussen vinden allen plaats in de maanden juli en augustus.

Accommodatie op de campus

De campus van Cambridge spreekt met al haar geschiedenis erg tot de verbeelding. Je zult je snel meester moeten maken van alle regeltjes, zoals het feit dat alleen graduates over het gras mogen lopen en de andere studenten netjes de stenen paden moeten volgen. Wanneer je deelneemt aan een summerschool dan verblijf je op de campus. Alleen bij uitzondering verblijven studenten elders. Maar wie wil nu niet verblijven in Clare College, Gonville & Caius, St. Cathrine's of nog een ander prachtig college?

De volgende accommodaties zijn in 2019 beschikbaar*:
  • Selwyn College
  • Newnham College
  • Gonville and Caius
  • St Catharine's College
  • Queen's College
*Niet alle colleges zijn voor alle programma's beschikbaar. Bekijk de beschikbare colleges per programma op de website van Cambridge University.

De accommodaties hebben verschillende prijsklassen, waarbij voor een programma van twee weken wel een verschil van 500 Euro in de kosten kan zitten tussen de goedkoopste en de duurste slaapplaats. Bij een enkele accommodatie is het diner en de lunch niet inbegrepen, maar bij de meeste anderen wel. Mogelijk ondervind je overdag wat hinder van werkzaamheden. Men wacht hier vaak mee tot het zomerreces. Bij je inschrijving kun je drie voorkeuren aangeven en de indeling wordt gemaakt op volgorde van binnenkomst. Voor de prijzen van de programma's kun je het beste op de website van Cambridge kijken of de brochure bestellen die je gratis kan worden toegezonden.

Toelatingseisen en taaleisen Engels

Er zijn in principe geen zware eisen aan de toelating tot de zomercursussen in 2019. Studenten moeten in ieder geval 18 jaar of ouder zijn. Omdat de cursussen een hoog niveau hebben is het niet aan te raden deel te nemen indien je twijfelt of je het academische niveau aankunt. Het staat hbo-studenten echter in principe wel vrij om zich in te schrijven.

De belangrijkste eis voor deelname aan de Summerschool is dat je Engelse taalvaardigheid van een hoog niveau is. Men vraagt om een certificaat van een TOEFL test met een score van minimaal 600, CBT TOEFL van 250, iBT TOEFL van 100, IELTS van 6.5 of Cambridge CAE met een minimum score van een C. Wanneer je niet over dergelijke documentatie beschikt is het ook mogelijk een getuigschrift bij te sluiten van een docent of werkgever die aangeeft dat jouw Engels van een hoog niveau is. In dat geval wordt meestal nog telefonisch contact met je opgenomen om dit te checken.
Gerelateerde artikelen
Biografie: Donna SummerDonna Summer is een bekende zangeres. Maar wie is Donna Summer eigenlijk? Je kunt het allemaal lezen in dit artikel.
Goedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin AirlineGoedkoop vliegen naar Cambridge met Darwin AirlineDarwin Airline biedt sinds 2013 vluchten aan tussen Schiphol en Cambridge. Het is daarmee de eerste luchtvaartmaatschapp…
Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet, hoe werkt het?Het Cambridge dieet is een dieet gebaseerd op snel afvallen met een laag calorieën dieet. Er wordt wel gezegd dat dit di…
Cambridge examenCambridge examenEr zijn verschillende diploma's te behalen om je kennis van de Engelse taal aan te tonen bij opleidingen of bedrijven. H…
Studeren in ZwedenStuderen in ZwedenZweden is een erg mooi land. Je kunt er ook nog eens heel goed studeren. Zweden heeft veel top universiteiten en een gew…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Free-Photos, Pixabay (bewerkt)
  • https://www.ice.cam.ac.uk/courses/international-summer-programmes

Reageer op het artikel "Cambridge University Summer School in 2019"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 15-03-2019
Rubriek: Educatie en School
Subrubriek: Buitenlands
Schrijf mee!